Últimos Días en España...

Mijn laatste blog dateert inmiddels alweer van een maand geleden, dus weer tijd voor een nieuwe! Tevens ook de laatste, want ik vlieg zondag alweer terug naar Nederland! Aan elke mooie tijd komt weer een eind en zo ook aan deze. De laatste week probeer ik nog even optimaal van het weer te genieten. Ik ben nu verwend met elke dag 30 graden, dus zal het in Nederland wel een domper voor me zijn :( Maar een slechte lente betekent een zonnige zomer toch? Maar verder heb ik er wel veel zin in! Om iedereen weer te zien, naar mijn favoriete kroegjes te gaan, Nederlands eten (boterhammen met kaas! bitterballen! veeel meer soorten thee! enz. enz.) en mijn fiets! Want ik heb nu wel genoeg van al dat lopen hier.
BEZOEK
Donderdag 24 mei kreeg ik bezoek vanuit Nederland. Mischa kwam vijf dagen langs. Het was heel gezellig en hebben veel gedaan. Zo hebben we (te) veel terrasjes gepakt, de kathedraal beklommen, een waterfiets gehuurd, gewinkeld en natuurlijk ook lekker tapas gegeten en op stap geweest. Dinsdagochtend heb ik haar om half 7 naar het busstation gebracht en kroop ik daarna weer lekker mijn bedje in (om vervolgens een paar uurtjes later weer wakker gebeld te worden door Mischa :P)
VALENCIA
Afgelopen weekend was ik in Valencia! Deze stad wilde ik nog zien, voordat ik weer huiswaarts zou keren. Het liefst had ik nog ook nog naar Barcelona en Porto gewild, maar je kan niet alles hebben. En ik heb deze vijf maanden al best veel van Spanje gezien :)
HOSTEL
In Valencia sliep ik drie nachten in een hostel. De eerste nacht lag ik al vroeg in bed. De avond erna ging ik met een paar mensen van het hostel op stap. We begonnen in een kroegje in de buurt, waar het rustig maar wel heel gezellig was. We eindigden in een discotheek waar de biertjes 4(!) euro kosten en je voor 3 euro een stempel kon krijgen en dan buiten kon roken. Nou dat laatste heb ik maar laten zitten, voor dat geld kan ik bijna een nieuw pakje voor kopen :P (nou ja driekwart pakje dan)
FIETSEN/CIUDAD DE LAS ARTES
Valencia is (in tegenstelling tot Salamanca) echt een fietsstad. Er waren dan ook overal bike shops. En zo deed ik zelf ook maar mee aan deze trend en stapte ik na vijf maanden weer op een fiets. Fietsen verleer je nooit zeggen ze. Dat klopt. Maar wennen was het wel. Vooral omdat ik in een onbekende stad was. Dan fietste ik op een fietspad die ineens ophield en ben ik vervolgens maar op het voetpad gaan fietsen. Dat zag ik andere fietsers ook doen, dus ik dacht dat is vast wel oke. Mijn voorzichtigheid in het begin liet ik al snel los en ik begon weer lekker vertrouwd op de fiets te crossen. Heerlijk om weer op de fiets te zitten! Ik ben naar de ciudad de las artes y las ciencias gefietst en heb daar dit mooie surrealistische complex bekeken. Normaal ben ik meer van de oude gebouwen en niet zo van dat hypermoderne gedoe, maar dit was wel erg indrukwekkend om te zien :)
STRAND
In Salamanca smacht ik soms naar het strand, omdat het met 30 graden soms best lekker is om verkoeling te zoeken. In Valencia kon ik mijn hart ophalen, ik kon weer eens een dagje naar het strand! Gewapend met leesvoer, een MP4 speler (ja,hip he..) met een afspeellijst vol met muziek met John Mayer en Ben Howard kwam ik de middag wel door. Al met al, Valencia in een paar woorden: toeristisch, mooi, veelzijdig en groot.
LAST DAYS SALAMANCA
En nu alleen nog school afronden en had ik al gezegd: van de zon genieten? :) Aankomende zaterdag is er een feestje in huize Rua Mayor, dus dat wordt nog wat om op zondag al om 9 uur in de bus naar Madrid te zitten...
Besos! en tot snel!!
Tineke

Reacties

Reacties

Liza

Geniet er nog van mop! Tot snel in Nederland!!

Sietske

Heerlijk, 30 graden!
Lekker nog genieten deze week en tot snel.
Kus van mem

ingrid

TOT SNEL! :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!