Mi vida en Salamanca

En er is alweer een week voorbij! Ik zal jullie weer even updaten over mijn belevenissen. Zo had ik maandag een huisfeestje waar ik met meisjes uit Frankrijk, België en Duitsland een belangrijke gemeenschappelijke deler ontdekte: onze liefde voor foute jaren 90 muziek, zoals de Backstreet Boys. Hoe fouter, hoe beter. Toen we daarna nog uit gingen hebben we ook nog maar een paar van zulke verzoeknummertjes aangevraagd, om de avond in stijl voort te zetten ;)

A2

De volgende dag hadden we een toets. Maandag gaf een klasgenoot al aan dat die toets wellicht hetzelfde zou zijn als de oefentoets van die dag. En ja, zijn vermoeden bleek te kloppen. Erg moeilijk was het dus niet en een 8.8 is uiteindelijk het resultaat van mijn ‘inspanning'. Ik vind het wel raar. Hoe kunnen ze nou zien op welk niveau we zitten met een toets die al gezamenlijk is nagekeken? Nou ja, denk dat ik hem anders ook wel zou hebben gehaald, de grammaticaregels van niveau A1 zitten er wel in. Nu ben ik dus een niveau vooruit gegaan. We leren nu de verleden tijd en dat is best lastig.

B-film

Na de toets wachtte ons een verrassing. We werden naar een lokaal begeleid met computers uit het jaar nul (van die enorme bakbeesten). We kregen een koptelefoon op en gingen film kijken. Leuk, dacht ik. Maar het was een super slechte Spaanse B-film. En dan is anderhalf uur heel lang. Zeker als je ook niet zoveel hebt geslapen. Ik verstond heel veel niet, maar het verhaal lag er te dik bovenop om het niet te kunnen begrijpen. Het acteerwerk was om te huilen en de hoofdrolspeler was niet om aan te zien.

Huisfeestje

Woensdag kwam ik thuis na een hele middag in de bieb voor onderzoek bezig geweest te zijn. Heb de minor verhalen gehaald (met een 7, muy feliz!), maar het cijfer geldt pas als ik onderzoek heb afgerond en de deadline kwam steeds dichterbij. Nu ben ik (als het goed is) eindelijk echt klaar met die minor! 's Avonds hadden we een huisfeestje in onze casa. Er kwamen een stuk of dertig mensen voor het afscheidsfeestje van Heloise, het Franstalige meisje uit mijn huis. Onze woonkamer zat dus behoorlijk vol. Wel pittig om na zo'n avond weer naar school te gaan. Op zich heb ik 's middags tijd om bij te slapen, maar slapen midden op de dag kan ik niet zo goed.

Nieuwe huisgenootjes

Donderdag kwamen er nieuwe huisgenoten. De meesten zijn nu vertrokken, er is alleen nog een Zwitsers meisje die over een week ook vertrekt. Nu woon ik hier met twee meisjes uit Groningen, een Belgisch meisje, een Spaans meisje en een Italiaans meisje. Het Spaanse meisje heeft zich nog niet laten zien, want die is op vakantie. De Nederlanders hebben dus de overhand, maar met die andere meisjes praten we Spaans, dus dat is goed voor ons;)

Souveniertjes

Mijn ex-huisgenoten hebben een souvenirtje achtergelaten. Een volle, vieze, beschimmelende, stinkende keuken, overvolle koelkasten en tienduizend vuilniszakken. Gelukkig kwamen de ouders van de huisbaas hier schoonmaken dus het kwam wel goed. Dachten we. Toen mijn huisgenoten en ik terug kwamen met boodschappen verheugden we ons dan ook op een schone keuken. Helaas, het aanrecht zag er nog precies zo uit als het achtergelaten was. Gelukkig waren de vuilniszakken wel weg en was de grond schoon. Ook de woonkamer en badkamers waren onder handen genomen. Vrijdagmiddag hebben we in de keuken nog goed schoongemaakt en nu ziet het er veel beter uit.

Een ander souvenirtje kregen we van een Italiaans huisgenootje, die weer terug in Italië is. Want wat was ze ‘vergeten', een... tromgeroffel.... hamster. De kooi stond in het rommelhok en elke keer als je daar binnen kwam, vluchtte de hamster weg, zo schuw is dat beestje. Nu hebben wij hem maar geadopteerd en een nieuwe naam gegeven. Hij heet nu Carlos, omdat in Spanje bijna iedereen zo heet:P

Vallalodid

Zaterdag had ik mijn eerste tripje. ESN organiseerde een trip naar Vallalodid, de hoofdstad van deze provincie. Samen met mijn twee Nederlandse huisgenoten ging ik daarheen. Vallalodid is een mooie stad, maar haalt het niet bij Salamanca. Om drie uur mochten we kiezen; of in het centrum van Vallalodid blijven of naar de Ikea. Wij kozen voor het laatste. Zo konden we wat spulletjes voor de keuken kopen. Ook heb ik een mooi uilen schilderij voor mijn kamer gekocht. I love uiltjes:) Heb nu al zin in een volgende trip. Als Femmie hier komt willen we twee weken reizen door Spanje. Beginnen in Madrid en vanaf daar naar het zuiden, reizen door Andalusië! Onder andere Malaga, Sevilla, Cádiz en het enige woestijngebied in Europa: de Tabernas. En ESN organiseert in de eerste week van mei een trip naar Ibiza. Ik wil ook! Maar eerst even realistisch nagaan of ik daar wel genoeg geld voor ga hebben...

En dan over naar het weer...

Dat was vorige week echt heeel erg wisselvallig. Dinsdagmiddag kon ik mijn winterjas uittrekken en heerlijk genieten van de zon. De volgende dag viel de regen met bakken uit de hemel. De dag daarna was het 1 graad boven nul en vroor het 's nachts. Gelukkig niet zo erg als in NL;) Het is nu wel weer iets warmer, rond de 9 graden. Maar het mag van mij snel LENTE worden!

Hasta luego!

Tineke

Ojaaa mijn adres (kaartjes of KAAS is welkom ;))

Calle de Rua Mayor 20, piso 3

37002 Salamanca

Reacties

Reacties

Sietske

Hoi Tineke,

Heerlijk om je verhaal te lezen, leuk! Maar brr, wat vreselijk, al die rotzooi van die vorige huisgenoten.
Die geërfde hamster is dan wel weer grappig.

Er is hier al sprake van een elfsteden koorts! Het is nog steeds bitter koud.

kus van mem

Welmoed

Wat een heerlijk verhaal weer! :D Ik geniet ervan! En jou zo te lezen ook! Veel plezier met de hamster haha ;) en enjoy de feestjes!!

xxx

Sandra

Wat een leuk verhaal weer!!
Vet skattig dat jullie een hamster hebben :)
Nog 6 dagen en dan mogen wij ook een blog bijhouden!! Veel plezier nog daar!
Hopelijk kun je ook nog naar Ibiza!! Zou vet zijn :)
Kusss van Zusje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!