mooi retro is niet lelijk!

Hier weer een berichtje van Tina, Lieneke, Tienèk en Tienke. Ja ik heb hier meerdere namen. Als ik me aan iemand voorstel, moet ik eerst mijn naam sowieso herhalen en dan nog blijft het lastig. Op de een of andere manier is Ti-ne-ke uitspreken heel lastig, of is het gewoon moeilijk te onthouden.

Ik ga even wat vertellen over het eerste weekend in mijn eigen kamer.

Ben blij dat ik 2 weken in een leuk hostel heb gezeten, dat maakte het wachten toch wat minder erg. Mijn kamer is klein, ik gok op zo'n 8 tot 10 m2, maar zeker niet verkeerd. Zoveel spullen heb ik hier toch niet. Ik heb eenbed (uiteraard). Een tafel. Twee kasten. En het belangrijkste: snel internet! (in die hostels had ik zo'ntrage internetverbinding). Mijn kamer is erg retro. In Nederland zou ik nooit geel/oranje muren hebben gehad. En op de grond blauw/bruin/witte/rode rondjes. Maar nu ben ik er wel aan gewend en vind het best wat hebben.

Woensdag zou mijn huisbaas bellen over de sleutels. Ik keek er niet van op dat hij dat vergat. De volgende dag nam ik het heft in eigen handen en stuurde ik hem een mail. Hij mailde terug en zei dat ik een dag eerder in de kamer kon, als ik dat zou willen. Hoefde ik niet lang over na te denken, natuurlijk! En zo pakte ikdie vrijdagmijn koffer in. De timing was perfect, want anders zou ik die avond voor het eerst mijn kamer moeten delen met twee reizigers. Die jongen was best aardig, maar dat meisje deed nors. Was blij dat mij dit bespaard bleef. Met mijn megazware koffer liep ik van mijn hostel naar mijn kamer. Die koffer is trouwens niet meer in zo'n beste staat. Ik vertrok met een kleine barst, maar deze is nu inmiddels uitgegroeid tot een dikke barst. Na een klein uurtje had ik mijn koffer uitgepakt, alles een plek gegeven en kaartjes opgehangen. Fijn, zo'n makkelijke verhuizing! Ben nog niet 100% tevreden, vind het nog steeds een beetje karig op de muren. Ben vergeten foto's mee te nemen, dus hangen er nu alleen een paar kaartjes.

's Avonds ben ik met een huisgenootje naar de kroeg gegaan. Een Franstalig meisje uit België. Ze kon bijna geen Engels en mijn kennis van de Franse taal lijkt uit een ander leven te zijn. Dus onze conversaties moesten in het Spaans.Omdat zij hier al vijf maanden zit spreekt ze het best goed.Met mijn kleine basis, en af en toe wat Engelser tussendoor ging hetredelijk;)In de kroeg hadden we afgesproken met twee vriendinnen van haar. Zij waren Vlaams, dus met hen kon ik in het Nederlands praten. Later kwamen er nog Spanjaarden op ons af, die ik ietwat opdringerig vond. Daar moest ik wel even aan wennen. Hoe dan ook was het erg gezellig! De volgende dag was ik doodmoe en voelde me niet zo goed, dus heb 's middags een lange siësta gehouden. Daarna weer helemaal opgeknapt en klaar om met hetzelfde huisgenootje naar een etentje te gaan. Dit keer naar andere mensen. Drie meisjes uit Frankrijk en twee jongens uit Marrokko. Het eten was heerlijk, de vino tintos (rode wijntjes) gingen er goed in en vooral het toetje was goddelijk! Het was een geslaagde avond.


Wat wel gek is, eigenlijk ben ik hier veel te vroeg voor een erasmusstudent. De periodes lopen van september - februari en van februari - juni. Ben dus eigenlijk een maand te ‘vroeg' omdat ik eerst die cursus doe. Nu woon ik dus met studenten in een huis die hier al vanaf september zijn. Ze zitten nu midden in de tentamens en vertrekken deze week. Dan is het afwachten wie mij hier komen vergezellen! Aan de ene kant jammer dat ze weggaan, maar aan de andere kant vind ik het ook welprima. Zij kennen elkaar al goed enmet nieuwe huisgenoten is dat toch anders. Ik denk dat ik dan nog wel even een grote schoonmaaksessie ga houden. De woonkamer en badkamers zien erschoon uit, maar de keuken daarentegen... het aanrecht staat zo vol en het is vies. Misschien is een schoonmaakrooster met nieuwe huisgenoten opstellen geen slecht idee.

Oja, als er mensen willen langskomen, jullie zijn welkom! Ondanks dat mijn kamer klein is, past er wel een luchtbed/matras bij;)

Liefs!

Tineke

Reacties

Reacties

Sietske

Hoi Tineke,

Je kamer ziet er leuk uit. Netjes en warme kleuren. Goed te doen hoor.
Wat een gezellig verhaal weer van je, heerlijk om te lezen.
dikke kus van mem

Sietske

wat een mooie kaart! dank je! kus!

dieuwke

Hoi Tineke,
wat leuk dat alles een beetje een plaatsje krijgt. Prima te doen toch die kleuren, iss weer helemaal hip.
Je zal ondertussen wel een redelijk woordje spaans spreken.
Veel plezier in Spanje en houd ons op de hoogte.

Antje

Hee, heb even je verslag gelezen, ben jaloers hoor! Hier is het nu winterrrrs koud. En je kamer ziet er vrolijk uit, vooral die poster van die man aan de muur :)
Heel veel plezier daar. Hasta la vista! x

Ingrid

Een karige muur?! Dat wordt dus tijd voor nog meer kaartjes! Als je je adres ff stuurt.... :)
Ik vind je kamertje wel cool trouwens. Ik zou die kleuren idd ook niet kiezen, maar zo krijg je wel meer een vakantie gevoel! dikke knuff!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!