voy a salir de mi hostal casi!

Nog maar vier dagen. Dan verlaat ik eindelijk het hostel en verhuis ik naar mijn kamer.De dagen gaan snel, maar tegelijkertijd langzaam, omdat ik nu echt aan het aftellen ben. Ondertussen vul ik mijn dagen met naar school gaan, lezen, de stad in gaan, internetten, huiswerk, eten (alleen of met reizigers), slapen en weer vroeg opstaan. Dus heel veelmaak ik nu niet mee.Mijn erasmuslife moet bovendien nog beginnen (lees: meer uitgaan).Hoop dat ik in februari niet elke dag zo vroeg op school hoef te zijn. Want daar zal ik waarschijnlijk nooit aan wennen! En anders maar slapen tijdens de siestas:)

Mijn hostel is sinds een paar dagen een beetje erg leeg. Volgens mij ben ik serieus de enige hier. Of mensen verstoppen zich goed. Heb nog steeds een privekamer + badkamer en de keuken en woonkamer own ik zo'n beetje. Met die eigen kamer ben ik heel erg blij. Maar erg gezellig is het hier niet meer echt.

Inmiddels is de derde week van de vier weken durende cursus ingegaan. Gaat snel! Het is nog steeds erg leuk. De uurtjes vliegen om. We leren steeds meer tijdens de lessen grammatica en spreekvaardigheid. Wel krijgen we soms een overkill aan informatie en heb ik al een gigantische stapel papierwerk verzameld. Praten gaat al iets beter en ik merk dat ik meer dingen kan verstaan (mits ze niet al te snel praten). We leren ook dingen over de cultuur. Zo is in Spanje dinsdag de 13e een ongeluksdag, is het hier nietraar als mannen tot hun 35e thuis wonen, houden Spanjaarden niet van lang en oeverloos gebabbel en zeg je ‘novio/novia' als je over je liefje praat. Ik dacht altijd ‘amor' maar dat is veel te veel ‘shakespeare' taal. Verderprobeer ik in het dagelijks levende bonnetjes, verpakkingen en borden te ontcijferen. Deze week koop ik ook even de Spaanse Cosmopolitan. Dat compenseert het gemis aan Nederlandse tijdschriften een beetje & het is natuurlijk goed voor mijn Spaans.

Over een paar weekjes heb ik Journalistieke lessen op een andere universiteit. Jammer. Gezien de locatie van de universiteit waar ik nu zit: midden in het centrum. Gezien de locatie van mijn kamer vanaf zaterdag: midden in het centrum. En waar staat die andere universiteit? 30 minuten lopen vanaf het centrum heb ik me laten vertellen.. Dus moet nog even kijken hoe ik dat op ga lossen. Er schijnt een bus te gaan. Lijkt me perfect voor een niet al te actieve student als ik.

Ook heb ik even lekker geshopt deze week. Overal is Sale, dus daar heb ik even van geprofiteerd. Laarsjes, shirtjes, een trui,sieraden..ik denk dat het in totaal nog geen eens 50 euro was:) Soms voelt het trouwens alsof iknog gewoon inNL ben (als ik binnen ben dan, buiten is een wereld van verschil). Alsik voor het vak onderzoek (nog voor de minor verhalen) NOS-journaals moet analyseren. Als ik 3FM luister. Als ik GTST terug kijk. Eigenlijk hoef ik niks van Nederland te missen (behalve jullie natuurlijk!). Zelfs voorTVOHvind ik wel een oplossing. De finale was live te volgen op Radio538. Normaal niet zo fan van de zender (10 x eennummer vanLady Gaga op een dag). Maar nu wel even. Heb ervan genoten. Tot de uitslag dan:PIk hebhier veel meervrije tijd dan in Nederland, dus diegewoontes kan ik hier nog gemakkelijkvoortzetten.

Over een week schrijf ik wel weer een blog, maar dan is er een wezenlijk verschil. Dan schrijf ik een keer niet vanuit het hostel, maar vanuit mijn kamertje. Daar ga ik dit Spaanse avontuur voortzetten. Benheel benieuwd!

Saludos!

Tineke

Reacties

Reacties

Ingrid

Aaah, gelukkig weer een verhaal van je! :) Heel goed van jou dat je gtst gewoon blijft volgen! Anders moet ik je zo erg bij praten als je weer terug bent, haha!
Kun je trouwens niet ergens een fiets regelen om naar school te gaan? (Jaa, ik weet dat dat typisch Nederlands is...)
Kijk nu al uit naar je volgende verhaal! (is het net of ik er ook een beetje bij ben) dikke knuffel voor jou! xxx

Sietske

Hoi Tineke,

Fijn weer over je belevenissen te lezen. Het lijkt mij best moeilijk, dat Spaans. Grappig wat je vertelt over de Spaanse cultuur.

Jammer dat je straks verder weg moet voor je lessen. Maar zal vast wel goedkomen. Een fiets is natuurlijk een idee. Wordt er veel gefietst in de stad?

Ik ben erg benieuwd hoe het straks bevalt op je eigen kamer.

Hoop spoedig weer van je te lezen, kus van mem

Sandra

Oooooh wat n noflik ik ferhaal wer:) is idd niet veel anders dan nl, alleen Chill je m daar meer! Heerlijk:)

Tineke

Jaaa ik chill m hier zeker meer, het woord stress kennen ze niet in Spanje! ;) en af en toe scheurt er een mountainbike voorbij, maar heb niet het idee dat hier heel veel fietsen in omloop gaan:p maar een fiets is wel relaxt. beter dan een bus, dus zal het zeker even uitzoeken volgende week!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!