Ibiza!

30 april. De dag dat heel Nederland zich uitdost in oranje en zich massaal verplaatst naar de grote steden van Nederland, om daar met vrienden te feesten, te drinken en van de zon te genieten. Met lichte weemoed dacht ik dan even terug aan mijn koninginnedag in Amsterdam vorig jaar. En aan de gedachte dat ik voor het eerst deze dag moest missen. Maar goed, koninginnedag is er volgend jaar gewoon weer, en deze ESN Ibiza trip maak je maar een keer in je leven mee.
De reis
De totale reisduur was 7 (naar Valencia) + 5 (naar Ibiza) = 12 uur. Maar met al het wachten erbij werd het wel 18 uur. Het hoogtepunt van deze dag was de bootreis naar Ibiza, wat echt geweldig was. Wat een verschil met een bootreis naar een waddeneiland. De komende 5 uur hoefden we ons niet te vervelen met een feest op het dek. Voordat we het wisten waren we op Ibiza, al moesten we nog uren wachten voordat we echt allemaal ingecheckt waren.
Eiland Formentera
De volgende dag stond er een trip naar het eiland Formentera op de planning, na amper 2,5 uur slaap. Op de boot was iedereen al vollop aan het feesten en drinken. Ik moest daarentegen echt eerst even bijkomen :p Het eiland was super. We huurden scooters met de groep en toerden daar het hele eiland mee over. Daarna lagen we nog een paar uur (in coma) op het strand, om tegen de avond weer terug naar Ibiza te gaan.
De feestjes
Hieronder een overzichtje.
Dinsdag 1 mei -> waterparty @ Es Paradis
De mooiste discotheek ooit gezien, met veel witte decoratie. Met als hoogtepunt de waterparty, de dansvloer werd een zwembad. Helaas was ik vergeten schone kleren mee te nemen (koud!). Maar het was het waard. Absoluut de beste discotheek waar ik ooit ben geweest!
Woensdag 2 mei -> flagparty @ strand
's middags hadden we een poolparty, al leek het meer op een beachparty. We konden onszelf (en elkaar) volkladderen met teksten en vlaggen van ons thuisland.
Woensdag 2 mei -> schoolparty @ privilege
's avonds een schoolparty waar we gekleed in blousje, rokje en stropdas naar toe gingen. In principe een goed feest, maar de drank viel niet zo goed, waardoor ik vooral erg moe en chagrijnig was. Wel zonde achteraf! Maar goed, een dipje in de week hoort erbij.
Donderdag 3 mei -> White & Foam party @ Eden
Met z'n allen in het wit zag er erg mooi (sensation white style) uit. Het feest was super, met aan het eind van de avond een dansvloer gevuld met schuim. Dapper trotseerden we het schuim, maar ik kreeg al snel spijt. Ik kreeg het in mijn ogen (zag niks meer) en in mijn keel (ademhalingsproblemen). Pff, ik ben nog nooit zo opgelucht geweest om weer veilig aan de kant te staan.
Vrijdag 4 mei -> Party 2 @ strand
Het tweede (en tevens laatste) feest aan het strand. We maakten onze eigen sangria in een grote emmer, wat erg goed smaakte. Wederom een top feestje.
Vrijdag 4 mei -> Pyjamaparty @ Space
Op carnaval na, waar ik ook een keer in pyjama uitging, was ik nog nooit zo comfortabel op stap geweest. Normaal gesproken gaat de bus om half 7 terug, nu was het vrij te bepalen. Ik had mezelf voorgenomen het niet al te laat te maken, maar het werd uiteindelijk weer half 8 toen ik in mijn bed lag. Niet zo slim, want drie uur later moesten we alweer opstaan..
Geld, eten en drank
Afgezien van een tasje, heb ik verder alleen geld uitgegeven aan eten en drinken. Al was dat duur genoeg, de prijzen in de supermarkt waren aan de hoge kant. Maar dat is nog niets vergeleken met de discotheken, waar je gerust 10 euro (of meer) voor een wodka-redbull betaalt. Qua eten was ik erg slecht bezig. Ik kan je zeggen dat je eetlust je totaal vergaat als je de hele dag drinkt (en rookt). Voor mij dan. Maar zeker niet aan te raden, dit alcoholdieet ;-) En ook niet vol te houden trouwens. Nu ik weer terug in Salamanca ben ik (tot nu toe) nog van de drank&sigaretten afgebleven en eet ik weer gezonder.
Terugreis
Zwaaar! Na amper 3 uur slaap en een boot die ruim twee uur te laat vertrok, was ik echt aan het einde van mijn latijn. Gelukkig had je op de boot heerlijke ligstoelen, waardoor ik even een uurtje slaap kon pakken. Daarna nog zeven uur in de bus terug naar Salamanca, waar ik van te voren heeel erg tegenop zag. Maar het viel op zich mee. Ik had niet verwacht te kunnen slapen in een behoorlijk oncomfortabele stoel met een film op maximaal volume.
Overall, een geweldige week met mooie feestjes, leuke mensen, zon, zee, strand op een prachtig eiland. Ibiza is zeker voor herhaling vatbaar. Maar dan met meer sightseeing, want heb nu niet zoveel van het eiland gezien :p

Reacties

Reacties

Sietske

Hoi Tineke,

Nu eerst maar even bijkomen van je reis. Fijn dat je het zo naar je zin hebt!

dikke kus van mem

welmoed

;) Klinkt goed meis! haha zul jij een mooie kater hebben na een week zuipen en roken! Maar veel slapen en vitamientjes eten :P

xxx

Anna

Hey Tin, had je verhaal nog niet gelezen. Wat een feest daar op Ibiza klinkt helemaal goed! Die prijzen voor een drankje zijn daar echt niet normaal hadden wij ook in Lloret ;) Geniet er nog even van!! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!